Aanmelden podia

Overal in de stad treden opkomende, onbekende bands op verschillende podia. Dit zorgt voor een drukke, gezellige sfeer in de stad. Het publiek gaat van het ene café naar het andere en komt op plaatsen waar het misschien nog nooit is geweest. Het is voor de podia dan ook een extra mogelijkheid om een nieuw publiek te trekken.
Deelname kost wel wat geld, maar de hoeveel publiciteit weegt niet op tegen de kosten. Een enkele advertentie in een lokale krant kost meestal meer. Door de uitgebreide publiciteit kun je als cafe nieuw publiek trekken, dat wellicht op andere dagen terugkomt. De meerwaarde van deelname aan Popronde kun je namelijk niet alleen op de omzet van die ene avond afrekenen. Door de muziekkeuze kan een café zich ook juist goed profileren. Buiten het feit dat het een gezellige avond is, is het ook een leuke afwisseling voor het personeel en de vaste klanten.

Geschikte podia voor de Popronde worden in elke stad benaderd door de lokale co÷rdinator. Om de Popronde zo toegankelijk mogelijk te maken is het van belang dat de podia niet al te ver uit elkaar liggen.

Vanaf mei tot en met midden juli zal de lokale organisatie contact opnemen met de podia om een band uit te kiezen en vast te leggen.

De band neemt contact op met het podium om aan de hand van de checklist definitieve afspraken te maken. Deze checklist kan aan de lokale co÷rdinator meegegeven worden.

Tip: Regel een paar (extra) spotjes om de band in het licht te kunnen zetten.

Stichting Popwaarts verzorgt de publiciteit op landelijk en lokaal niveau.
Deze publiciteit houdt in:
  • persberichten naar landelijke en lokale media
  • algemene posters
  • podiaposters met naam podia en naam band
  • programmaboekjes
  • promotie cd Popronde