Sponsoring en de Popronde

De Popronde is een vast onderdeel van het Nederlandse festivalseizoen. Het festival onderscheidt zich qua opzet van andere festivals. Ten eerste omdat het in 19 steden plaats vindt maar vooral omdat het het enige festival in Nederland is dat erin slaagt massaal publiek te trekken naar jonge bands. Daarbij zijn alle 400 optredens ook nog gratis! De Popronde start elk jaar op de 2e vrijdag van september en duurt tot half november. In deze periode wordt elke donderdag en vrijdagavond een andere stad aangedaan. Jaarlijks trekt de Popronde zo’n 40.000 bezoekers. In elke stad wordt samengewerkt met een lokale organisatie die haar expertise inzet.

Wij benadrukken dat wij sponsoring zien als een samenwerkingsverband. Zo is het mogelijk om naast profilering via de traditionele middelen (zoals programmaboekjes, posters en backdrops) een onderdeel te adopteren zoals de CD, de tour/promobus of de afterparty’s bij de clubpodia.

U kunt een deel van de publiciteitsuitingen die jaarlijks verschijnen terug vinden op onze website. Van elk jaar zijn het evaluatieverslag en de verschenen exposure en recensies onder ‘Media’ in de toolbar te bekijken.

Wij staan open voor een creatieve invulling van uw wensen binnen het Popronde-concept.

Kwantitatieve gegevens Popronde (editie 2007):

  • 19 steden (gedurende 10 weken)
  • 300 podia
  • 400 optredens
  • 90 geselecteerde bands (15% van de aanmeldingen)
  • 40.000 bezoekers
  • Gemiddelde leeftijd bezoekers: 26

Meer informatie:

Bas Broeder
024-3601178 / 06-45684177

 

Hieronder ziet u enkele voorbeelden van publiciteitsmiddelen:


Publiciteit algemeen


Popronde CD

Partners 2007:


Metro is in 2007 de mediapartner van de Popronde en zal regelmatig redactionele aandacht besteden aan het festival en de bands. Tevens worden er met Club Metro aansprekende lezersacties opgezet. Metro verschijnt van maandag t/m vrijdag in een oplage van 550.000 exemplaren. Hiermee worden dagelijks bijna 1,7 miljoen lezers bereikt.


Het Streetteam van het Rotterdamse Rock en Roll Highschool bestaat uit zo'n 5000 enthousiaste muziekliefhebbers die graag meehelpen bij de promotie van festivals en concerten. Zo ondersteunen de plaatselijke flyeraars van het Streetteam de lokale promotie van het festival.


Eerder dit jaar hadden drie ‘Ongekend Talent bands' een wildcard om gekozen te worden mee te toeren met het festival. The Hype was de band die uiteindelijk met 914 stemmen won. Zij houden tijdens de Popronde een dagboek bij en doen daar verslag van. Check!


Kink FM heeft een traditie hoog te houden wat betreft aandacht voor muziek die leeft buiten de maistream om. Gedurende de festivalperiode op Kink dit jaar veel aandacht voor de Popronde en de bands. Hou het nieuws op de Popronde startpagina in de gaten; van tijd tot tijd verschijnt een update van hun programmering met betrekking tot de Popronde.


Peavey kan zich helemaal vinden in de opzet van de Popronde en haar doelstelling opkomende bands een kans te geven door vooral veel te spelen. Zij maken dit wat gemakkelijker en stellen de bands 4 geluidssets ter beschikking. Thnks!


MusicFromNL draagt de Popronde en haar doelstellingen een warm hart toe. Niet in het minst omdat wij ook graag bands de kans geven en een (digitaal) podium willen bieden. De uitbreiding van de Popronde zien wij als een goede zaak. De redactie zal daarom ook dit jaar weer uitvoerig aandacht aan de Popronde schenken. Voorafgaand aan alle negentien speeldata kun je op MusicFromNL een redactioneel hoofdartikel vinden, waarin alle bands en locaties aan bod komen. Ook geven we verschillende cd-pakketen weg met de historie en toekomst van de Popronde.


Live XS 's core business is een platform voor aanstormend talent (onder andere) in print. Bij de Popronde gaan de Hollandse Nieuwe daadwerkelijk 'de planken op'. Zij schrijven erover, bij de Popronde valt het te beleven.


Programmaboekje

Stedenposter

Kroegposter

Magazine

Advertenties

Voor specifieke gegevens zie:
http://www.popronde.nl/2005/info/partners_en_sponsors/