Sponsoring en de Popronde

De Popronde is een vast onderdeel van het Nederlandse festivalseizoen. Het festival onderscheidt zich qua opzet van andere festivals. Ten eerste omdat het in 19 steden plaats vindt maar vooral omdat het het enige festival in Nederland is dat erin slaagt massaal publiek te trekken naar jonge bands. Daarbij zijn alle 400 optredens ook nog gratis! De Popronde start elk jaar op de 2e vrijdag van september en duurt tot half november. In deze periode wordt elke donderdag en vrijdagavond een andere stad aangedaan. Jaarlijks trekt de Popronde zo'n 40.000 bezoekers. In elke stad wordt samengewerkt met een lokale organisatie die haar expertise inzet.

Wij benadrukken dat wij sponsoring zien als een samenwerkingsverband. Zo is het mogelijk om naast profilering via de traditionele middelen (zoals programmaboekjes, posters en backdrops) een onderdeel te adopteren zoals de CD, de tour/promobus of de afterparty's bij de clubpodia.

U kunt een deel van de publiciteitsuitingen die jaarlijks verschijnen terug vinden op onze website. Van elk jaar zijn het evaluatieverslag en de verschenen exposure en recensies onder 'Media' in de toolbar te bekijken.

Wij staan open voor een creatieve invulling van uw wensen binnen het Popronde-concept.

Kwantitatieve gegevens Popronde (editie 2008):

  • 20 steden (gedurende 10 weken)
  • 350 podia
  • 450 optredens
  • 100 geselecteerde bands (15% van de aanmeldingen)
  • 45.000 bezoekers
  • Gemiddelde leeftijd bezoekers: 24

Meer informatie:

Bas Broeder
024-3601178 / 06-45684177

 

Hieronder ziet u enkele voorbeelden van publiciteitsmiddelen:


Publiciteit algemeen


Popronde CD
Programmaboekje

Stedenposter

Kroegposter

Magazine

Advertenties

Voor specifieke gegevens zie:
http://www.popronde.nl/2005/info/partners_en_sponsors/